GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Yağ Yakarken Destekçiniz Çok

YAZIN ORTASINA GELMİŞ OLSAK DA HENÜZ HER ŞEY BİTMEDİ. HALA GİDİLECEK TATİLLER, GİRİLECEK DENİZLER VAR. FORMUMUZA DİKKAT ETMEK HALA ÖNEMLİ YANİ. HEP ÖNEMLİ TABİİ Kİ AMA YAZIN SICAĞININ GETİRDİĞİ İNCE VE RENKLİ KIYAFETLER BU İŞİ BİRAZ DAHA BELİRGİN BİR HALE GETİREBİLİYOR. AMA ŞİMDİ TATİLDE İŞİN UCUNU KAÇIRMAK DA TATİLİN ŞANININDAN GELİYOR. O HALDE NAPIYORUZ, ÇIKARIYORUZ HESAP MAKİNELERİNİ, KAĞITLARI KALEMLERİ BİRAZ YEDİKLERİMİZİN, İÇTİKLERİMİZİN HESABINI YAPMAYA BAŞLIYORUZ.

Kilo vermek ve vücut yağ oranının azalması aslında matematiksel bir sisteme dayanıyor. Vücuda alınan enerji harcanandan az ise vücutta bir kalori açığı oluşuyor ve kilo kaybı oluşuyor. Demek ki napıyoruz, o küçük kaçamakların yarattığı artıları yiyip, içtiğimiz diğer besinlerle eksiltiyoruz. Tabii egzersizlere de küçük bir ekleme yapıyoruz.

Asıl önemli olan vücut kas kitlesinden değil, yağ kitlesinden kilo vermek. Yani yağ yakıyoruz. Biraz yağ yakıcı egzersiz biraz da yağ yakımına yardımcı besin iş görecektir. Ama unutmamak gerekir ki doğrudan, tek başına yağ yakımına etki eden bir besin yok. Ancak bazı besinler içerdikleri bir takım bileşikler sayesinde yağ yakımını destekliyor. Ancak bu desteği sağlayabilmeleri için de mutlaka sağlıklı bir beslenme tarzı, düzenli bir egzersizin parçası olması gerekiyor. Bunun için tüketebilecekleriniz ise aşağıda.

Uzakdoğudan mutfaklarımıza gelen Yeşil Çay

İçerdiği fenolik bileşikler (EGCG: epikateşin, epikateşin gallat, epigallokateşin, epigallokateşin gallat) sayesinde hem vücutta yağ depolanmasını önlüyor hem de yağ yakımını hızlandırıyor. Ayrıca bazı çalışmalar yeşil çaydaki fenolik bileşiklerin alınan enerjinin bağırsaklar tarafından emilimini azalttığını söylüyor. Termojenik etkisi ile de metabolizma hızını artırıyor. Doktorunuzun herhangi bir nedenle yeşil çayı yasaklamadığı sürece ve gebe değilseniz günde 2-3 fincan içebilirsiniz. Hayır, hayır biraz limon sıktığınızda tadı gayet de güzel oluyor.

Sağlıklı kilo vermek, sağlıklı gıda tüketerek mümkün oluyor

Eski zamanlarda ilaç olarak bile kullanılan yoğurt tam da bu iş için. Yoğurt; kalsiyum içeriği sayesinde özellikle karın çevresindeki yağlanmanın azalmasına yardımcı oluyor. Ayrıca içeriğindeki konjuge linoleik asit sayesinde yağ yakımını destekliyor. Protein içeriğinin yüksek olması da metabolizmanın hızlanmasına destek oluyor. 1 kase yoğurda 1’er çay kaşığı karabiber, zerdeçal ve keten tohumu ekleyerek tüketirseniz yağ yakma etkisi maksimumda oluyor.

Acı yoksa kazanç da yok

Kırmızı biber içerdiği kapsaisin sayesinde dilinizi yaktığı kadar yağlarınızı da yakmaya yardım ediyor. Çalışma prensibi ise vücut sıcaklığını artırıp metabolizmayı hızlandırmak. Ayrıca yapılan bir çalışmada kırmızı biber gibi baharatların enerji harcamasını %8 oranında artırabileceği gözlemlendi. Reflü, gastrit, mide yanması gibi problemleriniz yoksa yemeklerinizde bolca kullanabilirsiniz.

Her sabah bir tane tüketiniz

Yumurta; besin değeri açısından çok kıymetli bir besin olmakla kalmıyor, yağ yakımını da önemli ölçüde destek oluyor. İçerdiği kolin sayesinde yağ depolanmasını azaltıyor ve enerji harcamasını artırıyor. Ayrıca yüksek protein içerdiği için uzun süre tok tutuyor ve besin alımını azaltıyor. Yani sabahları bir adet yumurta yemek her anlamda fayda sağlıyor.

Tropikal etkileri de unutmamak lazım

Hindistan cevizi yağı; içeriğindeki orta zincirli yağ asitleri (MCT) sayesinde yağ yakımına destek oluyor. MCT’ler yağın enerji olarak kullanılmasını sağlıyor. Ayrıca metabolizmayı da hızlandırıyor. Hindistan cevizini günde 2 yemek kaşığını geçmemek şartıyla beslenmenize eklemekte hiçbir sakınca yok.

Sadece tatlı süslemek için değil tabii ki

Tarçın; içeriğindeki polimerler sayesinde kan glikoz düzeyini azaltır. Böylece yağ depolanmasını destekleyen bir hormon olan insülin salınımını da dengelediği için daha az yağ depolanması oluyor. Tatlı isteğini de azaltan tarçını beslenmenizden eksik etmemenizi öneririz.

Unutmayın, bu besinlerin hiçbiri kendi başına yağ yakmaz. Bunları tüketince sihirli bir değnekle tüm fazlalıklarınızdan kurtulacağınızı düşünmeyin. Bu besinler yalnızca iyi bir beslenme tarzı ve uygun bir egzersiz programıyla birliştirildiğinde işinizi kolaylaştırır. Bu yüzden dengeli beslenmeye ve mümkün olduğunca hareket etmeye devam. Kaytarmak yok.

Haberlere dön