GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Sağlıklı ve Güzel Bir Cilt İçin Yapmanız Gerekenler Var

SONBAHARIN GELMESİ İLE YUMUŞAK VE CANLI CİLDİMİZ SOĞUYAN HAVALARA MARUZ KALARAK NEMİNİ KAYBETMEYE BAŞLADI BİLE. PEKİ YOK MU BU DURUMU İYİLEŞTİRMENİN BİR YOLU?!. OLMAZ OLUR MU, DAHA SAĞLIKLI, CANLI VE PARLAK BİR CİLDE SAHİP OLMAK İÇİN KİŞİSEL İHTİYAÇLARIMIZA UYGUN CİLT BAKIMI KADAR DOĞRU BESLENME ALIŞKANLIKLARINI KAZANMAK YETERLİ OLACAKTIR.


C ve E vitamini yönünden zengin yiyecekler önemli, bol tüketin

C ve E vitaminleri cilt sağlığı için en önemli faktörleden. Bu vitaminler hepimizin çok sevdiği antioksidan bakımından oldukça zengin, bu sebeple de güneş ışığı, sigara ve çevre kirliliği gibi cilde zarar veren etkenlerle savaşarak deri hücrelerindeki DNA hasarını azaltmada ve cildi korumada ön saflarda yer alıyorlar. Bu nedenle cilde zararlı etkenlerle savaşırken turunçgiller, yeşil yapraklı sebzeler, karnabahar, yeşil biber, brokoli gibi C vitamininden zengin yiyecekleri ve bitkisel yağlar, badem, fındık, ayçekirdeği gibi E vitamini deposu gıdaları beslenmenize dahil etmeniz şart.

Biotin ve selenyum: Cilt sağlığınız için biçilmiş kaftanlar

Bahsi geçen cilt sağlığıysa biotini unutmamak lazım. Biotin, deri, tırnak ve saç hücrelerinde bulunan önemli bir vitamindir. Eğer yeterli miktarda alınmazsa dermatit ve saç dökülmesi gibi durumlara yol açabilir. Saç dökülmesi konuya dikkatinizi yeterince çekmiş olmalı... Biotin yönünden en zengin besinler ise muz, yumurta ve yulaf ezmesi. Diğer bir yandan selenyum, bakır ve çinko da cilt sağlığını destekleyen en önemli mineraller arasında yerini alıyor. Özellikle selenyum, antioksidan etkisi sayesinde cildi güneşin zararlı etkilerine karşı koruyor. Yumurta, sarımsak ve deniz ürünleri bol miktarda selenyum içeren gıdalardan.

Yaşlanma karşıtı bal ve cildin nem kaynağı hindistan cevizi yağı

Bal yüzyıllardır cilt sağlığı için en çok kullanılanlar arasında mağrur yerini alır. Cildin nemini korumasına ve yaşlanma etkilerinin azalmasına yardımcı olur. Ayrıca cilde parlaklık da verir. Işıltılı bir cildi kim istemez ki... Cildin neminin korunmasına yardımcı olan bir diğer besin ise hindistan cevizi yağıdır. İçerdiği E vitamini sayesinde cildin nemli, yumuşak ve kırışıklıklardan arınmış bir hale gelmesini sağlar. Kırışıklardan hoşlanmıyorsanız, ki bir çoğumuz hoşlanmaz, hindistan cevizi yağı en iyi dostlarınızdan biri olabilir.

Mucizevi besin “Ananas”  

Anavatanı Orta Amerika olan ananas, günümüzde tüm tropik bölgelerde yetişiyor ve kolayca ulaşılabilen bir meyve. İçeriğindeki bromelain enzimi sayesinde sağlık üzerinde birçok olumlu etkiye sahip. Ayrıca bol miktarda antioksidan, vitamin ve mineral içeriyor. Ananas, cildi yumuşatır ve güneşin neden olduğu olumsuz etkilerden cildin korunmasını sağlar. İçerdiği bromelain enzimi hem ciltteki gözeneklerin temizlenmesine yardımcı olur hem de iltihaplanmayı önler.

Vücudun %75’i suysa, onu atlamak olmaz!  

Suyun, bir şifa kaynağı olduğunu hepimiz biliyoruz. Gün içinde tüketeceğiniz suyun miktarı cildinizin sağlığı için önemli. Su, cildin kurumasını önler, hücre yenilenmesini ve metabolizmanın daha iyi çalışmasını sağlar. Pul pul bir cildiniz olmasını istemiyorsanız suyu ihmal etmeyin deriz.

Bir de uzak durulması gerekenler var  

Alkollü içecekler, mayonez, salam, sosis, sucuk gibi şarküteri ürünleri, yağlı ve şekerli hamur işleri, salamura gibi çok tuzlu gıdalar... Unutmayın, sağlıklı ve güzel bir cilt için en önemli unsurlardan biri de cildinize zarar veren etkilerden uzak durmak.

Haberlere dön