GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Herkese Bir Kalp Lazım

Çağımızın illeti: değişen yaşam koşullarına bağlı hareketsizlik, kötü beslenme, stress... Bunlara bir de sigara kullanımı gibi şeyler eklersek kalp ve damar hastalıklarıyla sıkça karşılaşıyor olmamız çok da enteresan değil. Hatta durum öyle bir hal aldı ki, yaşlı insanlarda görülen hastalıklar olarak bildiğimiz bu hastalıklar artık çocuklarda bile görülmeye başladı.

Hayat bu yönde evrildi diye yapılabilecekler bitmiş değil tabii ki. Düzenli egzersiz gibi hareketliliği artıran faktörlerin yanına bir de doğru beslenmenin gücü eklenirse, bu tür hastalıkları engellemeye ya da kontrol altına almaya yardımcı olacak bir hayat tarzı geliştirilebilir.

Yiyeceklerin vücut ve sistemler üzerine olan etkisi yadsınamaz. Tükettiğimiz her besin ayrı bir faydaya sahipken bazı besinler var ki belli konularda daha ön plana çıkabiliyor.

Yağlı Balıklar ve Ceviz

Yağlı balıklar; içerdikleri omega-3 sayesinde kanda kolesterol ve trigliserit düzeylerinin düşmesini sağlayarak damar tıkanıklıklarını önlüyor. Ayrıca kalp ritmini de düzenliyor. Ceviz de omega-3 açısından neredeyse yağlı balıklar kadar zengin bir kaynak. Yüksek polifenol içeriği de kalp hastalıklarından korunmada önemli bir rol oynuyor.

Her Derde Deva: Sarımsak

Sarımsak; damar içinde pıhtılaşmayı önleyerek damar tıkanıklığı riskini azaltıyor. Ayrıca kalp hastalıkları riskini artıran önemli nedenlerden olan kan basıncı ve kan yağlarının da düşürülmesinde etkili oluyor.

Esnek Damarlar İçin: Lahanagiller

Brokoli, brüksel lahanası, karnabahar, karalahana gibi lahanagiller; damar elastikiyetini artırarak ve damar yapısını incelterek kan akışının kısıtlanmasını önüne geçiyor. Böylece kalp krizi riski azalıyor. Ayrıca yüksek lif içerikleri sayesinde kolesterol düşürücü etki görülüyor.

Kalbinize İyi Gelir: Yulaf

Yulaf; içerdiği lif sayesinde LDL kolesterolde ve total kolesterolde düşüş sağlayarak kalp sağlığını koruyor. Ayrıca içerdiği betaglukan, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

Sadece Yiyecekler Değil: Yeşil Çay

Yeşilçayın içerdiği polifenolik bileşikler, pıhtı oluşumunu önlerken, kolesterolün düşmesine yardımcı oluyor. Dolayısıyla kalp hastalıklarının görülme riski de azalıyor.

Fındık ve Zeytinyağı Mucizesi

Fındık ve zeytinyağı; omega-9 (oleik asit) içerikleri sayesinde kan basıncını düzenliyor ve damar sertliğini önlüyor.

Güzeller Güzeli Domates

Domates ise; içerdiği likopen ile birlikte antioksidan etkisi gösteriyor. Ayrıca lif, potasyum ve C vitamini içeriği de domatesi kalp sağlığı için koruyucu bir besin haline getiriyor.

Herkese bir kalp, her kalbe de ona iyi gelen şeyler lazım. Dünya güzel, hayat keyifli; tadını çıkarmak, uzun uzun keyfine varmak için kalbinize iyi bakın.

Haberlere dön