GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

COVID-19 Döneminde de Bağışıklığı Zayıflatmadan Oruç Tutmak Mümkün

RAMAZAN BU YIL DA GÜNLERİN UZUN OLDUĞU NİSPETEN SICAKLIĞIN ÇOK YÜKSEK OLMADIĞI GÜNLERE DENK GELSE DE KORONA VİRÜSLE BAŞ ETMEYE ÇALIŞTIĞIMIZ GÜNLERE DENK GELDİ. BİRÇOĞUMUZ BİR YANDAN BU İBADETİ YERİNE GETİRMEK İÇİN ORUÇ TUTMAK İSTİYORUZ AMA ÖTE YANDAN DA VİRÜSE KARŞI BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZİN ZAYIFLAMASINDAN KORKUYORUZ. ANCAK UZUN SAATLER AÇ KALINAN BU GÜNLERDE BAĞIŞIKLIĞIMIZI DÜŞÜRMEDEN DE ORUÇ TUTMAK MÜMKÜN. BUNUN İÇİN BİRKAÇ TÜYOMUZ VAR.

İftar ve sahur arasında bol su için!

Suyun yaşamsal fonksiyonlarımızdaki önemi kaçınılmaz. Ramazan’ın bu yıl da uzun günlere denk gelmesi sıvı kaybını artırıyor. Bu nedenle, iftar ve sahur arası süreyi doğru değerlendirmek ve yeteri kadar su alımını sağlayarak hem fiziksel hem metabolik açıdan sağlığımızı korumak elzem. Su aynı zamanda mikropların vücuttan atılması için de oldukça önemli. O zaman ne yapıyoruz, iftardan sahura kadar bol bol su içip, oruç esnasında alamadığımız sıvıyı dengeliyoruz.

Öğün sayını dengelemek çok önemli!

Ramazan’da öğün sayısı sahur ve iftar olmak üzere iki öğüne düşüyor. Dolayısıyla ihtiyacımız olan enerji ve besin öğelerini yeteri kadar alamadığımız zamanlar olabilir. Ama iftar ve sahur arasındaki zamanı iyi değerlendirirsek bu durum sorun olmaktan çıkar. Bu iki ana öğün arasına iki ara öğün koymanız sizi rahatlatacaktır. Bu ara öğünlerde meyve, süt veya yoğurt, çiğ kuruyemişler (badem, ceviz, fındık vb.) gibi besinleri de porsiyon ölçülerini aşmadan tüketilebilirsiniz. Tatlı tüketimi ise haftada 1-2 günle sınırlanmalı ve şerbetli tatlılar yerine sütlü ve meyveli tatlılar tercih edilmeli.

İftara su ve çorba ile başlayın, azar azar yiyin!

İftar sofrasına oturduğunuzda uzun süreli bir açlıktan çıktığınız için yeme isteğinizin fazla olması gayet normal, bu durumun önüne geçebilmek için iftara küçük atıştırmalıklarla (çorba vb.) başlayın. Ardından ana yemeğe geçmek sizi aşırı yemek yemekten kurtarırken mide sağlığınızın korunmasına da yardımcı olacaktır. İftarda fazla yemek sindirim sorunları da yaşamanıza neden olabilir, unutmayın. Bunların önüne geçmek için azar azar yemeye dikkat ederseniz hem midenizin sağlığını hem de sindirim sisteminizin sağlığını koruyabilirsiniz.

Sahuru asla atlamayın!

Çoğumuz ramazanda sahura kalkıp kahvaltı yapmak yerine sadece su içip yatmayı tercih ediyoruz. Oysa bu davranış gün içerisinde açlık durumunun uzamasına neden oluyor. Ve bu açlıklar sonucu metabolizma yavaşlıyor, kan şekeri ve tansiyon düşüşleri görülüyor, bunların yanı sıra mide asit salgısı da artıyor. Ayrıca bağışıklık sistemi de zayıflayabilir. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için sahura kalkıp protein (yumurta, peynir, süt veya yoğurt) ve posa içeriği yüksek besinler (sebzeler, tam tahıllı gıdalar) içeren güzel bir kahvaltı yapmak en doğru olacaktır.

Haberlere dön