GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Akıllı beslen, akıllı çalış

İŞ YERİNDE GİZLİ KAMERALAR İLE GÖZETLENSEYDİK, BU SADECE ÖZEL HAYATLARIMIZA MÜDAHALE OLARAK ALGILANMAKLA KALMAZ, AYNI ZAMANDA BİZİ KORKUTURDU DA. YİNE DE GÜN İÇERİSİNDEKİ BESLENME ALIŞKANLIKLARMIZIN NE KADAR VAHİM OLDUĞUNU GÖRMEMİZİ DE SAĞLARDI. ÇALIŞANLARIN BİRÇOĞU İÇİN ZAMAN O KADAR KISITLI Kİ, ÇALIŞIRKEN MASADA BESLENMEK OLDUKÇA NORMAL KABUL EDİLMEYE BAŞLANDI. ASLINDA BU İYİ BİR BAKIŞ AÇISI DEĞİL.

Belki de bazılarımız için, ekrandan gözünü ayırmadan kola eşliğinde, mideye kocaman bir simit indirmek, dengeli beselenmek olarak algılanıyor. Peki yemeğin tadını çıkartabiliyor muyuz? Tadını çıkartmayı bir yana bırakalım, tadını alabiliyor muyuz? Genellikle hızlıca yetiştirilmesi gereken birçok işimiz oluyor, bu sırada yediklerimizi vücutlarımız hazmetmek için çabalarken bir de stres hormonlarımızın karşı saldırısına maruz kalıyoruz.

Bu durum vücutlarımız için hiç iyi değil. Araştırmalar dikkatimiz dağıldığında veya stresli olduğumuz anlarda daha fazla yediğimizi, bunun sebebinin ise stres sebebiyle (muhtemelen Hayatta Kalma İçgüdümüz ile bağlantılı) vücudumuzun salgıladığı kortizol adlı hormonun bizi daha fazla yemeye teşvik etmesi olarak gösteriyor (Harvard Health Publications, 2012). Bunun yanında, aynı anda birden fazla işle uğraşmak açlık ve tokluk sinyallerini görmezden gelmemize ve dolayısıyla gereğinden fazla yememize sebep oluyor.

İş iştir ve yapılması gerekir. Yine de bu yoğun iş tempomuzda, fiziksel aktiviteleri de kapsayan birçok sağlıklı yöntemi uygulamamız gerektiğini görmezden gelemeyiz.

  • Başlangıç için, masanızdan uzaklaşın. Öğle yemeği molası verdiklerinde kendilerini suçlu hissedenlerimiz var. Ancak kafamızı işe gömüp, gözümüz başka birşey görmeden işe odaklanmak, sadece belirli zaman dilimleri için sürdürülebilir ve nefes almadan çalışmanın aynı zaman diliminde daha fazla işin tamamlanmasını sağladığı da kanıtlanamamıştır. Bir iş üzerindeyken verilecek kısa molalar üretkenliğinizi arttırabilir (Science Daily, 2011).
  • Fazla oturmak da bizim için zararlıdır. Araştırmalar gün içinde sürekli hareket halinde olanların - su sebiline gidip gelenlerin, ev işleriyle uğraşanların veya hareketli kişilerin - sürekli oturanlara göre kilo alma ihtimallerinin daha düşük olduğunu gösterir (New York Times, 2011).
  • Ne yediğimiz de çok önemli. Bir çoğumuzun tüm gün bilgisayar başında oturmaktan başka çaresi yok - bu günümüz çalışma hayatının doğasında var. Ancak beslenme tarzımızda yapacağımız küçük değişiklikler, daha küçük porsiyonlarla bilinçli beslenmek, ciddi farklar yaratabilir.

Eurest’in Sağlıklı Beslenme ve İyi Yaşam programı, bilinçli tercihler yapmamızı sağlayıp, yukarıdaki son maddeyi uygulamamızı kolaylaştırır.

Diğer sağlıklı beslenme ipuçları:

  • Kahvaltı edin. Sabah beslenen kişiler, gün içinde daha az kalori alırlar. Öğle yemeğinde aşırı aç olmak, tüm çabalarınızı boşa çıkartabilir.
  • E-postanızı düzenlerken size fayda sağlamayan kalorili besinlerle midenizi doldurmayın - eğer atıştırmanın konsantrasyonunuza faydası oluyorsa, ceviz, fındık, badem, kuru/taze meyve veya salata/taze sebze gibi besin değeri yüksek ve beyninize yararlı yiyecekleri tercih edin.
  • Bol su için.
  • Acele etmeyin - yiyecekleri yavaşça çiğnemek hazmı kolaylaştırırken, kendinizi daha tok hissetmenizi sağlar.

Ofis ortamında çalışıyorsanız ve sağlıklı atıştırmalıklara ihtiyacınız oluyorsa, işin özeti şu: heraket edin, aşırı değil akıllı çalışın ve daha akıllı beslenin.

Harvard Health Publications (2012) Why stress causes people to overeat http://www.health.harvard.edu/newsletters/Harvard_Mental_Health_Letter/2012/February/why-stress-causes-people-to-overeat (1 Şubat 2013)

Science Daily (2011), Brief Diversions Vastly Improve Focus, Researchers Find [çevrimiçi] http://www.sciencedaily.com/releases/2011/02/110208131529.htm (1 Şubat 2013)

New York Times (2011) Is sitting a lethal activity? [çevrimiçi] http://www.nytimes.com/2011/04/17/magazine/mag-17sitting-t.html?_r=1 (1 Şubat 2013)

Haberlere dön