GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

2020’de Trendlerinizi Belirleyin

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK BESLENME İÇİN DE GEÇERLİ

Karşımıza gelen her yeni dönemde yeni kurallar belirleriz kendimize. Yeni bir okula başlayacağımızda, yeni bir işe başlayacağımızda, yeni bir şehre ya da ülkeye taşınacağımızda, yeni bir eve geçeceğimizde... Örnekleri çoğaltmak mümkün. Yeni yıl da bu değişiklik dönemlerinden biri. Bir de böyle kitle halinde yeni bir döneme başlanılan zamanlarda yeni trendler de söz konusu olmaya başlar. 2020 de bunlardan biri tabii ki. 2020 için pekçok trend belirlenmiş olmakla birlikte biz bu ayki yazımızda beslenme trendleri üzerinde duracağız.

Dünya bu sene sürdürülebilir beslenme ve beslenmede farkındalık kavramlarını daha çok tartışacak. Bitki bazlı, glütensiz ve vegan beslenme ise yine popüler.

Sürdürülebilir beslenme, beslenmede farkındalık, bitki bazlı beslenme ve glütensiz beslenme kimler için gerekli ile ilgili bilmeniz gerekenleri size bir seri halinde aylık yazılarımızda anlatacağız. Bu ay, serinin ilk yazısı “Sürdürülebilir Beslenme” ile başlıyoruz.

Sürdürülebilir bir dünya için sürdürülebilir beslenme

Maalesef şu an içinde bulunduğumuz dünya; iklim değişikliklerinin yaşandığı, sağlık problemlerinin sıklaştığı, biyolojik çeşitliliğin azaldığı ve küresel ısınmanın inanılmaz bir boyut aldığı yer haline geldi. Bunun en önemli sebeplerinden biri de beslenme. Doğru doğru, biz beslendikçe dünya aç kalıyor. Dünya genelinde 1,4 milyar hektar alan gıdaların üretimi için kullanılıyor ve taze su kaynaklarının %25’i israf edilen gıdalar için harcanıyor. Küresel ısınma ve iklim değişikliklerinin en önemli sebeplerinden biri olan sera gazı salınımının %25’i tahıl üretimi, hayvancılık ve ormancılık kaynaklı. Bu nedenlerle sürdürülebilir bir dünya için sürdürülebilir bir beslenme tarzını benimsemek gün geçtikçe daha da önemli bir konu haline geliyor.

  • Besin çeşitliliğini artırın, yeterli ve dengeli beslenin.
  • Özellikle kırmızı et ve işlenmiş et tüketimini azaltın.
  • Bitkisel bazlı beslenin. (Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketin.)
  • Protein ihtiyacını çoğunlukla kuru baklagiller, badem, ceviz, fındık gibi yağlı tohumlardan karşılayın.
  • Sürdürülebilir balıkçılık yoluyla elde edilmiş balıkları tüketin.
  • Yüksek yağlı, şekerli ve tuzlu gıdaları nadiren tüketin.
  • Besinleri iyi muhafaza edin ve israftan kaçının.

Haberlere dön